۱۳ شهریور ۱۳۸۹

پاییز

"اکنون آنان مرا آسوده می‌گذارند
به غیبتم خو خواهندکرد
چشمانم را به‌هم‌می‌گذارم و
پنج تنها پنج چیز آرزو می‌کنم
پنج برگزیده‌.
نخست مهری جاودانه.
دیگر دیدار پاییز
که نمی‌دانم بودن را بی برگ‌های رقصان
برگ‌هایی که به خاک می‌افتند.
سوم زمستان شگرف
بارانی که دوستش دارم
زبانه‌های سرما بر صورتم، برف
چهارم تابستان
ِبه‌سان هندوانه‌ای فربه.
و پنج آن چشمان توست "ماتیلدا"
بی چشمانت خوابم آواره است
بودم نه در نگاهت نبوده است.
برایت بهار را قربان کردم تا
امتداد نگاهت بهار من باشد.
دوستان
تمام آرزویم این‌ها ست
کمی بیش از هیچ، اندکی کم از همه‌چیز."

قسمتی از "من سکوت می‌خواهم"
"پابلو نرودا"
Fall
"Now they leave me comfortable
Ghybtm accustomed to Khvahndkrd
My eyes and Bhhmmygzarm
Five only five things I wish
Five selected.
Mehri first immortal.
Other Fall meet
I do not know that being without leaves Dancing
Leaves the soil Myaftnd.
The third dramatic winter
I love the rain
Zbanhhay cold on my face, snow.
Summer Charm
Behsan Hndvanhay fat.
And its five eyes "Matilda"
Without sleep your eyes are displaced
I was not watching is not.
I sacrifice for you until spring Spring
is watching me along.
Friends
Wish all these sets
Little more than nothing, a little less of everything.
" Part of the "I want to silence"
"Pablo Neruda"

۱۸ نظر:

  1. آمد عزیز سلام و درود بر تو
    در مورد نقدی که بر جمله ی پایانی آخرین پستم گذاردی باید بگویم برادر عزیز انگار متوجه حرفم نشدی
    زندگی سالهاست برای من یک جک و مسخره بازی بزرگ است
    این جمله تنها برای مسخره کردن بود
    به سخره گرفتن بسیاری از جملات و رفتارهای انسانها
    شعار های پوج و ابلهانه که نمی دانم برای چه گفته می شود
    اصلا به کار می اید، تاثیرش چیست؟
    من دیوانه غوطه در جدیت و سخره گیری هستم.
    نوشته های مرا بسیاری اوقات از این دیدگاه نگاه کن
    موفق و موید باشی

    پاسخحذف
  2. سلام آمد
    مرسي از حضور گرمت
    مطلب باحالي در مورد شيكاگو گفته بودي برام جالب بود نشنديه بودم
    خوشم مياد اطلاعات عموميت بالاست
    اي ول به اين مطالب وبلاگات .وبلاگهاي زيادي از اين نوشته ها دارن ولي همينه متن انگليسيشو هم ميزاري از اونا متمايزش ميكنه
    خيلي باحاله
    موفق باشي
    بازم به ما سر بزن
    باي

    پاسخحذف
  3. سلام . مرسی از شما که قدر ومنزلت استاد شجریان را میدانید.
    www.sigato.blogfa.com

    پاسخحذف
  4. سلام . مرسی از شما که قدر ومنزلت استاد شجریان را میدانید.

    پاسخحذف
  5. سلام عزيزم
    شما مي تونيد فقط اسم وبلاگو (عاشق تنها ...) لينك كنيد و بعدش بفرمائيد شما رو با چه اسمي لينك كنم .
    بالاخره بايد يه استثنايي براي افراد خاص قائل شد !

    پاسخحذف
  6. صدا و چهره ی استاد در تاریخ موسیقی ایران ماندگار خواهد ماند.

    پاسخحذف
  7. وبلاگت عالیه
    واقعا لذت میبرم و استفاده میکنم
    شعری که تو وبلاگم خوندی از حسین منزوی بود.
    فعلا

    پاسخحذف
  8. سلام بازم مثه همیشه زیبا و تاثیر گذار بود مرسی

    پاسخحذف
  9. وب باحالی داری تبریک میگم
    ممنون از اینکهسر زدی

    پاسخحذف
  10. بعضی خواسته ها به ظاهر کوچک اند ولی خیلی خیلی خیلی ارزشمندن ....

    پاسخحذف
  11. نـه ... روبـه روی تـو بـازنـده انـد حـالا هــم

    قــــمـاربـازتـریــــن مــــردهـای دنـــیـا هـــم

    زمیــن زدم ورقـی را شـروع شـد بــــــــازی

    ولی بـه قـصد- فـقط - رو به رو شدن با هم

    اگـرچـه مـی دیـدم – اگـرچـه می دانـستی

    در ایـن مـقـابله جـز بـاخـتن نـمی خـواهـم

    طـنین قـهـقـهه ات در تـبسـمم مـی ریخت

    هـجـــوم زلـزلـه ات در غـــرور گـهــگـــــاهـم

    نـمی بـریـد چـرا حـکـم مـن شـروع تـــــو را

    نـمی گــرفت چــرا بـی بـی تـو را شـاهـــم

    سیـاه و سـرخ گـره خـورده بـود و پـیدا بــود

    جـنون دسـت تـو در تـک تـک ورق هــــایـم

    در ایـن نـبرد ، فـقط بی بی دلـت کـافیست

    بـرای کـشـتن پـنـجاه و یـک ورق بــا هـــــم

    بـه دست داشتی آن قـدر دل که می لرزید

    دل سـیــاه تـریـن بـرگــه هـای بــالا هــــــم

    مـرا بـه بـاخـت کـشانـدی ولـی نـیـفـتــادم

    بـه ایـن امـید کـه روز خـداست فــردا هـــم

    شـروع مـی شود ایـن بــازی ِ تـمـام شده
    اگـــرچـه رو بــکـــنی بــرگ آخــرت را هـــم
    بازم پيشم بيا

    پاسخحذف
  12. سلام
    علیرضا نائینی هستم
    مدیر وبلاگ مهندسی صنایع غذایی دانشگاه زنجان
    خیلی ممنون از این که بهم گفتی پستم خرابه
    ازروی خستگی نرسیدم درستش کنم اما الان درسته

    پاسخحذف
  13. آمد جان سلام
    شعر قشنگی بود.منو وادار میکنه کتابشو حتما بخونم.
    کمی بیش از هیچ
    و اندکی
    کم از همه چیز.
    باید قابش کرد.
    خوشحال میشم بهم سر بزنی

    پاسخحذف
  14. سلام دوست عزیز

    ممنون که اومدی

    مطلبت هم زیبا بود

    بازهم منتظر شما هستم......

    پاسخحذف
  15. سلام آمد عزیز

    ممنون از نظری که برایم تو وبلاگ گذاشتی

    این پست شما هم جالب بود .

    بازهم سری بزنید خوشحال خواهم شد.

    پاسخحذف
  16. سلام!!!
    وبت خوشگله!!!
    ممنون که بهم سر زدی....
    اجازه هست لینکت کنم؟؟؟

    پاسخحذف
  17. تمام آرزویم این‌ها ست
    کمی بیش از هیچ، اندکی کم از همه‌چیز
    ......................

    ممنونم امد جان
    بعد از این غیبت طولانی ام، حسابی از مطالب همیشه زیبا و دلنشینت لذت بردم

    پاسخحذف

دوست عزیز برای نظر گذاشتن :

--- آیکون مقابل ((نظر بعنوان )) را باز کنید .
گزینه نام و آدرس اینترنتی را انتخاب کنید .
کلید ادامه را بزنید .
و متن خود را تایپ کنید .
و در پایان دکمه ارسال نظر را بزنید .